Use Google to translate this website. We take no responsibility for the accuracy of the translation.
Unable to load Google Translate. Accept cookies and refresh the page, or try again later.
Weet jij wat je meegeeft?
Waardevolle producten verdienen bewuste kopers. Geef meer mee dan mode. Maak jouw verhaal zichtbaar!
Jij maakt het. Verkoopt het. Maar weet jouw klant wat erachter zit?
Consumenten wíllen wel bewust kiezen, maar verdwalen vaak nog in vage claims en mooie beloftes. Wat is écht duurzamer? Is duurder altijd beter? En wanneer is iets eerlijk gemaakt?
Jij kent het verhaal achter jouw product. Neem je klant erin mee: door te laten zien hoe het wordt gemaakt, hoe het lang(er) meegaat en wat het oplevert als het goed wordt afgedankt. Zo geef je meer mee dan een mooi product. Want waardevolle producten verdienen bewuste kopers.
Jij weet hoe het zit. Jouw klant ook?
Iedere dag verkoop je waardevolle producten die met zorg worden gemaakt, zodat jouw klanten er zo lang mogelijk van kunnen genieten. Maar hoe stimuleer je klanten naar de échte waarde te kijken – verder dan de prijs? Want wat telt, is de waarde van kwalitatieve materialen, een eerlijk productieproces, goed onderhoud en services voor een tweede kans.
Ontdek onze tips, tools en trainingsmaterialen die je direct kunt gebruiken in jouw bedrijf. Om jouw klanten te stimuleren een bewuste aankoop te doen, hun aankoop zo goed mogelijk te onderhouden en het verantwoord af te danken als ze toe zijn aan iets anders.
Waardevolle producten verdienen bewuste kopers. Kopers met kennis van het product en het materiaal. Geef jij hen mee waar jouw product van is gemaakt? Onder welke omstandigheden? En wat de impact ervan is op het milieu?
Een bewust gekozen kledingstuk wil je zo vaak mogelijk dragen. Door je klanten te informeren over de juiste onderhoudsinstructies blijft het langer mooi. En gaat het kapot, dan is er nog zoveel mee mogelijk, toch?
Een tweede leven voor jouw producten? Dat kan alleen als ze goed worden afgedankt. In een textielbak of bij een inleverpunt in jouw winkel. Of misschien is een kleine reparatie al genoeg om nog een ronde mee te gaan…
Check de vijf vuistregels van het ACM als je communiceert over duurzaamheid. Weet jij wat je mag zeggen?
“Aandacht voor duurzaamheid vraagt ook vakkennis van ons team”
Bij Modehuis Blok geloven we vooral in kwaliteit en goed onderhoud voor langer draagplezier. Als multibrand-winkel kiezen we graag voor merken die ‘betere keuzes maken’ in het productieproces. Dit vraagt om vakkennis van ons team, want zonder goed verkoopadvies verdwijnen deze mooie merken uit het schap. De ‘Weet jij wat je draagt?’-toolkit leert ons team over kwaliteit, duurzamere materialen en goed onderhoud – op een manier die ze gelijk mee kunnen nemen in de klantgesprekken. Met leuke challenges en in kleine stapjes!
Annemarije Sparnaaij Directeur | Modehuis Blok
“Duurzaamheid van hoofdkantoor naar de winkelvloer brengen, daar helpt de toolkit bij!”
Duurzame keuzes in kwalitatief goede collecties vragen om sterke verkoopteams die klanten mee willen krijgen in het nieuwe denken. Wat ik vooral sterk vind aan de ‘Weet jij wat je draagt?’-toolkit is het uitgangspunt om op de winkelvloer met visuele ankers te werken. We hebben met onderzoek aangetoond dat dat het toepassen van training in de praktijk veel makkelijker maakt. De nieuwe versie van de Toolkit is whitelabel en dat is een sterk punt voor merken met eigen winkels. Zij kunnen de toolkit vertalen naar de eigen branding en inhouse academy.
Marjolein Mesman Projectleider Next Fashion Retail
“De Weet jij wat je draagt?-toolkit maakt duurzaamheid heel praktisch voor ons team”
Op ons Modeplein vind je steeds meer bewuste keuzes in de collectie en we bieden een circulaire optie met Rinsma Reloved. Deze initiatieven vragen om nieuw denken en doen van ons team en hun service naar onze gasten. Daarom hebben we meegedaan met de pilot van de toolkit. De toolkit maakt duurzaamheid heel praktisch voor ons team. Zij leren op een laagdrempelige manier over materialen en over het belang van circulaire initiatieven. En vooral hoe je dit met gasten in het adviesgesprek meeneemt.
Ianthe Peters HR Manager | Rinsma Modeplein
“Aandacht voor duurzaamheid vraagt ook vakkennis van ons team”
Bij Modehuis Blok geloven we vooral in kwaliteit en goed onderhoud voor langer draagplezier. Als multibrand-winkel kiezen we graag voor merken die ‘betere keuzes maken’ in het productieproces. Dit vraagt om vakkennis van ons team, want zonder goed verkoopadvies verdwijnen deze mooie merken uit het schap. De ‘Weet jij wat je draagt?’-toolkit leert ons team over kwaliteit, duurzamere materialen en goed onderhoud – op een manier die ze gelijk mee kunnen nemen in de klantgesprekken. Met leuke challenges en in kleine stapjes!
Annemarije Sparnaaij Directeur | Modehuis Blok
“Duurzaamheid van hoofdkantoor naar de winkelvloer brengen, daar helpt de toolkit bij!”
Duurzame keuzes in kwalitatief goede collecties vragen om sterke verkoopteams die klanten mee willen krijgen in het nieuwe denken. Wat ik vooral sterk vind aan de ‘Weet jij wat je draagt?’-toolkit is het uitgangspunt om op de winkelvloer met visuele ankers te werken. We hebben met onderzoek aangetoond dat dat het toepassen van training in de praktijk veel makkelijker maakt. De nieuwe versie van de Toolkit is whitelabel en dat is een sterk punt voor merken met eigen winkels. Zij kunnen de toolkit vertalen naar de eigen branding en inhouse academy.
Marjolein Mesman Projectleider Next Fashion Retail
“De Weet jij wat je draagt?-toolkit maakt duurzaamheid heel praktisch voor ons team”
Op ons Modeplein vind je steeds meer bewuste keuzes in de collectie en we bieden een circulaire optie met Rinsma Reloved. Deze initiatieven vragen om nieuw denken en doen van ons team en hun service naar onze gasten. Daarom hebben we meegedaan met de pilot van de toolkit. De toolkit maakt duurzaamheid heel praktisch voor ons team. Zij leren op een laagdrempelige manier over materialen en over het belang van circulaire initiatieven. En vooral hoe je dit met gasten in het adviesgesprek meeneemt.
Ianthe Peters HR Manager | Rinsma Modeplein
“Aandacht voor duurzaamheid vraagt ook vakkennis van ons team”
Bij Modehuis Blok geloven we vooral in kwaliteit en goed onderhoud voor langer draagplezier. Als multibrand-winkel kiezen we graag voor merken die ‘betere keuzes maken’ in het productieproces. Dit vraagt om vakkennis van ons team, want zonder goed verkoopadvies verdwijnen deze mooie merken uit het schap. De ‘Weet jij wat je draagt?’-toolkit leert ons team over kwaliteit, duurzamere materialen en goed onderhoud – op een manier die ze gelijk mee kunnen nemen in de klantgesprekken. Met leuke challenges en in kleine stapjes!
Annemarije Sparnaaij Directeur | Modehuis Blok
Weet jij hoe het zit?
Is duurder beter? Heeft een goed geproduceerd product altijd een certificering? Deze ondernemers geven duidelijkheid over fabels in de modebranche.