Jij maakt het. Verkoopt het. Maar weet jouw klant wat erachter zit?
Consumenten wíllen wel bewust kiezen, maar verdwalen vaak nog in vage claims en mooie beloftes. Wat is écht duurzamer? Is duurder altijd beter? En wanneer is iets eerlijk gemaakt?
Jij kent het verhaal achter jouw product. Neem je klant erin mee: door te laten zien hoe het wordt gemaakt, hoe het lang(er) meegaat en wat het oplevert als het goed wordt afgedankt. Zo geef je meer mee dan een mooi product. Want waardevolle producten verdienen bewuste kopers.
Jij weet hoe het zit. Jouw klant ook?
Iedere dag verkoop je waardevolle producten die met zorg worden gemaakt, zodat jouw klanten er zo lang mogelijk van kunnen genieten. Maar hoe stimuleer je klanten naar de échte waarde te kijken – verder dan de prijs? Want wat telt, is de waarde van kwalitatieve materialen, een eerlijk productieproces, goed onderhoud en services voor een tweede kans.

Weet jij wat je draagt?
Waardevolle producten verdienen bewuste kopers. Kopers met kennis van het product en het materiaal. Geef jij hen mee waar jouw product van is gemaakt? Onder welke omstandigheden? En wat de impact ervan is op het milieu?

Weet jij hoe het goed blijft?
Een bewust gekozen kledingstuk wil je zo vaak mogelijk dragen. Door je klanten te informeren over de juiste onderhoudsinstructies blijft het langer mooi. En gaat het kapot, dan is er nog zoveel mee mogelijk, toch?

Weet jij waar het terechtkomt?
Een tweede leven voor jouw producten? Dat kan alleen als ze goed worden afgedankt. In een textielbak of bij een inleverpunt in jouw winkel. Of misschien is een kleine reparatie al genoeg om nog een ronde mee te gaan…
Aan de slag!
Weet jij hoe het zit?
Is duurder beter? Heeft een goed geproduceerd product altijd een certificering? Deze ondernemers geven duidelijkheid over fabels in de modebranche.
LABFRESH: “De grootste impact maken we door minder te wassen”
Melodie Zöllner
Wibra: “Goedkoop kan ook verantwoord zijn”
Melodie Zöllner
Studio Anneloes: “Certificeringen zeggen niet alles”
Melodie Zöllner
Reloved Fashion Studio: “Mensen willen écht weten wat ze dragen”
Melodie Zöllner
Deze campagne is een gezamenlijk initiatief van INretail en Modint.




