Plezier in klanten ontvangen…
02-03-2021 – Tussen alle Corona ellende door, mijn vrouw in de zorg, mijn zoon in het onderwijs, ik in kleding, ruimen we ons huis op. Dozen vol komen er van de zolder af, vooral boeken en speelgoed, spullen van ouders, opa’s en oma’s. Een museum. Een deel zetten we in het zonnetje buiten op een bankje voor het huis. Dat zijn vooral boeken maar nu ook autootjes en houten speelgoed. Nee, met kleding gaan we uiterst verantwoord om, daar gaat het me nu niet om. Wat zo leuk is, dat zijn de reacties van voorbijgangers, wandelaars die Weesp aandoen, maar ook de vele bekenden die langs onze gracht struinen. Ze vinden een boek, kloppen op het raam, steken duimen omhoog en gaan weer verder. Sinds er autootjes en kinderboeken staan, hoor ik ook de stemmen van kinderen: mama, opa, kijk, NEEEE, je mag één autootje…
IJssalon
Klanten ontvangen, dat is detailhandel, horeca, een sportschool, alle andere gesloten branches. Ik begrijp ineens veel beter hoe fijn het is om mensen in je winkel te ontvangen en blij naar buiten te zien gaan. Maar dat mag niet. Stel je voor. Honderd meter rij voor een ijssalon? Noodzakelijk! En ik gun het ze. Een gat in je broek, ja dan MOET je, Noodzakelijk. Boortje stuk? Oei, naar de kluswinkel, noodzakelijk. Maar zomaar gaan kijken wat het aanbod is, wat ontwerpers, merken, leveranciers, artiesten, koks voor je bedacht hebben? NEEEE stel je voor. Fun-shopping… verderfelijk, daar moet paal en perk aan worden gesteld! Tien minuten heb je, en dan TERUG naar kantoor, naar de buren, familie, vrienden…
in de rij voor de ijssalon…..
Rens Tap
Business Development
Lees meer blogs

Niet in principes, maar in uitvoering zit de kracht
Vorige week zat ik op een seminar met als titel ‘De Menselijke Revolutie’. Dat klinkt misschien als een yogaretreat voor drukke professionals, maar niets was minder waar. Het was een middag vol inhoud, reflectie en scherpe inzichten. Een van de sprekers was Paul Polman. Voormalig CEO van Unilever,...

Kies voor het Verbond: niet omdat het moet, maar omdat het hoort
De Europese richtlijnen CSRD (rapportageverplichting) en CSDDD (zorgplicht in de keten) zijn voorlopig gepauzeerd. Deels begrijpelijk, gezien de administratieve druk die op bedrijven afkomt. Maar we moeten ons niet laten misleiden: de druk is niet weg – en de verantwoordelijkheden al helemaal niet.

Richt je pijl op de juiste speler!
Het is lente en over het algemeen zien we alles wat zonniger in. Gelukkig maar want vorige week ben ik knap chagrijnig geweest over de acties van Extinction Rebellion. De klimaatactivisten menen met boterzuur in een Zara aandacht te vragen voor de negatieve gevolgen van fast fashion. Deze vorm van protest...