Plezier in klanten ontvangen…
02-03-2021 – Tussen alle Corona ellende door, mijn vrouw in de zorg, mijn zoon in het onderwijs, ik in kleding, ruimen we ons huis op. Dozen vol komen er van de zolder af, vooral boeken en speelgoed, spullen van ouders, opa’s en oma’s. Een museum. Een deel zetten we in het zonnetje buiten op een bankje voor het huis. Dat zijn vooral boeken maar nu ook autootjes en houten speelgoed. Nee, met kleding gaan we uiterst verantwoord om, daar gaat het me nu niet om. Wat zo leuk is, dat zijn de reacties van voorbijgangers, wandelaars die Weesp aandoen, maar ook de vele bekenden die langs onze gracht struinen. Ze vinden een boek, kloppen op het raam, steken duimen omhoog en gaan weer verder. Sinds er autootjes en kinderboeken staan, hoor ik ook de stemmen van kinderen: mama, opa, kijk, NEEEE, je mag één autootje…
IJssalon
Klanten ontvangen, dat is detailhandel, horeca, een sportschool, alle andere gesloten branches. Ik begrijp ineens veel beter hoe fijn het is om mensen in je winkel te ontvangen en blij naar buiten te zien gaan. Maar dat mag niet. Stel je voor. Honderd meter rij voor een ijssalon? Noodzakelijk! En ik gun het ze. Een gat in je broek, ja dan MOET je, Noodzakelijk. Boortje stuk? Oei, naar de kluswinkel, noodzakelijk. Maar zomaar gaan kijken wat het aanbod is, wat ontwerpers, merken, leveranciers, artiesten, koks voor je bedacht hebben? NEEEE stel je voor. Fun-shopping… verderfelijk, daar moet paal en perk aan worden gesteld! Tien minuten heb je, en dan TERUG naar kantoor, naar de buren, familie, vrienden…
in de rij voor de ijssalon…..
Rens Tap
Business Development
Lees meer blogs
Nieuwe generatie en oude industrie
Sylvia Roelofs
Onlangs was ik op bezoek bij Marina Toeters, de oprichter van de Fashion Tech Farm – een broedplaats waar textiel en technologie elkaar ontmoeten en jonge ondernemers werken aan de mode van morgen.
Interloop Europe: “Hoe weet de consument nu welke sok wel of niet composteert?”
Melodie Zöllner
Je koopt een kledingstuk van biomassa. Een trui van biologisch katoen of een hippe tas van mangoleer. Lekker bezig, denk je. Dat verdwijnt straks vanzelf in de groenbak. Of toch niet? We spraken Pascal Betten, directeur van Interloop Europe, het bedrijf achter ’s werelds eerste 100% biologisch...
Textiel is een topsector
Sylvia Roelofs
We hebben Prinsjesdag achter de rug. Naast het mooie en ceremoniële deel heeft het Kabinet een ‘beleidsarme’ begroting gepresenteerd. Voor onze industrie is dat geen goed nieuws. Wij hebben juist beleid van de overheid nodig.